Domácí proteinové müsli

zpět na seznam článků

22.10.2018 19:37 - Ing. Iva Rychnovská

Jak na domácí proteinové müsli bez mléčných výrobků a práškových proteinů?




Proteinové müsli - jak si ho připravit doma?

Jste milovníci zdravého müsli? To je moc dobře. Ovšem nejčastější chybou bývá to, že si müsli zalijete mlékem nebo smícháte s trochou jogurtu a množství bílkovin je v tomto případě velmi malé. Neexistuje pro každého přesně psané množství bílkovin (to záleží na váze, výšce, věku, pohybové aktivitě atd.), ale v průměru se pohybuje mezi 16 - 22 g bílkovin v porci. Pokud si dáte misku müsli a mlékem, množství bílkovin se pohybuje kolem pouhých 10 gramů a to je opravdu málo.

Jak tedy doplnit bílkoviny a připravit si snídani s müsli tak, aby byla vyvážená?

KLIKNI PRO SPUŠTĚNÍ VIDEA >>


Video - proteinové müsli

Jak na vyváženou snídani

Snídaně tvoří 20 - 25% denního energetického příjmu. Z toho část tvoří bílkoviny, sacharidy a tuky. Samotné müsli (například vločky a sušené ovoce) tvoří převážně sacharidy. Oříšky a semínka pokryjí množství tuků. Ale co bílkovina?

Iva radí...

"Často u klientů vidím jednu velkou chybu. Ke snídani si dávají vločky nebo kaše doplněné ovocem a tato snídaně je jeden velký zdroj sacharidů, a tím pádem je nevyvážená. Chybí v ní tuky v podobě ořechů a semínek a především bílkoviny. Ty můžete doplnit mléčným výrobkem nebo proteinovými koncentráty v prášku, které müsli nebo kaši zároveň příjemně osladí. "
Ing. Iva Rychnovská, výživový poradce a sportovní dietolog (Food Life)

 

V chladných dnech nebudete mít asi každý den chuť na studený tvaroh, jogurt nebo práškové proteiny, které můžete využít i během dne. V tomto případě vám poradím jednu výbornou ingredienci, kterou málokdo využívá - sójové vločky.

Sójové vločky jako zdroj proteinu

Sójové vločky jsou nutričně velmi výživné a perfektně doplní bílkoviny v snídaňových směsích. Jsou bohatým zdrojem bílkovin (40%), dále vlákniny, zdravých tuků, lecitinu, vitaminu sk. B (především B1), vitanim E a minerálů jako je vápník nebo hořčík. Proto je perfektní, když je zařadíte do svých snídaní. Takové müsli obohacené sójovými vločkami pak stačí jednoduše zalít mlékem, doplnit ovocem a snídaně je hotová!

V Německu jsem si koupila tyto krásné müsli se sójovými vločkami, které mne inspirovaly a začala jsem si doma podobné müsli vyrábět. Je to jednoduché a hlavně mnohem levnější. Toto balení müsli (575 g) totiž stálo 15 eur, což je v přepočtu asi 400 Kč.

  
Proteinové müsli se sójovými vločkami.

Složení proteinového müsli

Nutriční hodnoty ve 100 g:
Energie: 1605 kJ
Bílkoviny: 40 g
Sacharidy: 13,9 g
Tuky: 14,6 g
Vláknina: 19,4 g

Klasické müsli v porovnání s proteinovým obsahuje pouze kolem 12 g bílkovin, přes 60 g sacharidů (4 x více) a tuků podle toho, kolik obsahuje ořechů a semínek nebo zda je zapékané či nikoliv. Každopádně 40 g bílkovin je velmi vysoká hodnota a díky tomu bude vaše snídaně mnohem vyváženější. Vzhledem k nízkému množství sacharidů je vhodné snídani doplnit ovocem.

Recept na Domácí proteinové müsli

Pokud budete následovat ingredience jako je v kupovaném proteinovém müsli, tak si něco podobného můžete namíchat i doma:

Sójové vločky (60%), sušené kousky meruněk (6%), slunečnicové semínka, kousky sušených jablek (5%), mandle, lněné semínko, chia semínko, quinoové vločky, sušená zrníčka granátových jablek.

Iva radí...

"Toto müsli je díky obsahu bílkovin a tuků velmi vydatné a osobně je pro mě i vcelku těžké do žaludku. Proto ho míchám půl na půl s jinými vločkami nebo jiným müsli a je pak "lehčí". Výživově je pak podle mě úplně dokonalé, protože tak snížím příliš vysoké množství bílkovin a navýším množství potřebných sacharidů."
Ing. Iva Rychnovská, výživový poradce a sportovní dietolog (Food Life)

 

 


Chtěli byste snížit svou váhu a cítit se fit? Kontaktujte odborníka na výživu Ing. Ivu Rychnovskou:

 

Kontaktní formulář

 
 
      Položky označené * je nutno vyplnit.
 
  Kolik je jedna mínus jedna? (slovy):  

 


Zdravé a vyvážené recepty přímo od výživového poradce!

 

Google Plus

Hodnocení článku

Hodnotili 2 čtenáři průměrem 5 bodů z pěti

Čtěte také:

Diskuze:

Položky označené * je nutno vyplnit.
Kolik je jedna mínus jedna? (slovy):

Kontakt
Ing. Iva Rychnovská
  • výživový poradce
  • sportovní dietolog

E: rychnovska@food-life.cz
T: 724 821 680

Adresa:
Sokolovská 95
186 00, Praha 8
(tram a metro Křižíkova)

mapa zobrazit mapu