Pečivo pro dietáře

zpět na seznam článků

5.8.2018 22:16 - Ing. Iva Rychnovská


Pečivo večer ano, vítězí to s bílkovinami.

Pečivo a hubnutí

Pokud chcete zhubnout, jednou z důležitých věcí je omezit navečer přílohy. Proto výrobci přišli s alternativou klasického pečiva, které je jinak běžně plné sacharidů, a to pečiva plného BÍLKOVIN. Právě bílkoviny a omezení sacharidů je cesta k tomu, aby vaše váha klesla. Pojďme se podívat na 3 chleby, které jsou vhodné k večeři.

1. Večerní chléb (Penam)

Chléb obsahuje 27 g bílkovin, 2,2 g sacharidů a 12 g tuků. Množství tuků je poměrně vysoké, což zvyšuje energetickou hodnotu chleba. Pokud nemáte přes den příliš pohybu, zvolte pečivo s nižším obsahem tuku. Tento chléb dále obsahuje lupinovou mouku, která je silný alergen, ale pokud jste zdraví, vůbec ničeho se neděste. Předností tohoto chleba je jeho velmi nízký obsah sacharidů.

  

Večerní chléb (Penam)

2. Bílkovinový chléb (DmBio)

Tento chléb je z mého pohledu vyváženější - obsahuje 20 g bílkovin, 14 g sacharidů a 8,9 g tuků, což je o 25% méně než u předchozího chlebu. Má nižší kalorickou hodnotu, méně soli, neobsahuje alergeny a ani stopy laktózy. BIOmilci ocení biokvalitu výrobku.

  

Bílkovinový chléb (dmBio)

3. Fitness Protein Bread (Knuspi)

Můj velmi oblíbený chlebík, který mám vždy v autě a může být i mimo lednici. Obsahuje 24 g bílkovin, 54 g sacharidů (podobně jako běžné pečivo) a pouze 1,4 g tuků. Ve složení najdeme amarant a hrách, který zpestří jídelníček. Jelikož je bezlepkový, je vhodný pro celiaky.

Fitness Protein Bread (Knuspi)

Iva radí...

„Za mne tedy mohu doporučit chléb od Penamu i z DMka, ale pak už si hlídejte množství přidaného tuku v jídle. Pokud stojíte o nejnižší obsah tuku, z hlediska hubnutí je moc dobrý chléb od Knuspi. Vyšší obsah sacharidů není až tak na škodu, když obsahuje tolik bílkovin. K večeři si při hubnutí stačí dát 4 plátky a skvěle vás zasytí."
Ing. Iva Rychnovská, výživový poradce ve Food Life

 


 

Příklad dietní večeře

Jak může vypadat chutná večeře, která zasytí a nepřiberete? Například takto:

  • 120 g grilovaného kuřete nebo ryby (bez kůže)
  • 50 g bílkovinový chléb
  • 250 g čerstvé zeleniny
  • 2 lžíce dresinku (1 lžíce jogurtu, 1 čl agáve sirupu, 1 čl dijonské hořčice, sůl, pepř)

 

Nedaří se vám snížit váhu a chcete sestavit jídelníček na míru s jistotou zhubnutí? Kontaktujte výživovou poradkyni Ing. Ivu Rychnovskou:

 

Kontaktní formulář

 
 
      Položky označené * je nutno vyplnit.
 
  Kolik je jedna mínus jedna? (slovy):  

 


Zdravé a vyvážené recepty přímo od výživového poradce!

 

Google Plus

Hodnocení článku

Hodnotili 1 čtenáři průměrem 5 bodů z pěti

Čtěte také:

Diskuze:

Položky označené * je nutno vyplnit.
Kolik je jedna mínus jedna? (slovy):

Kontakt
Ing. Iva Rychnovská
  • výživový poradce
  • sportovní dietolog

E: rychnovska@food-life.cz
T: 724 821 680

Adresa:
Sokolovská 95
186 00, Praha 8
(tram a metro Křižíkova)

mapa zobrazit mapu